"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

18 Mart 2012 Pazar

SON YAHUDİ ÇOCUĞUN ŞARKISI-EDMOND JABES




















Son Yahudi Çocuğun Şarkısı

Edith Cohen İçin

Babam asılı yıldıza,
annem nehirle kayıp gidiyor,
annem parıldıyor
babam sağır,
beni yadsıyan gecede,
beni yok eden günde.
Taş hafif.
Ekmek kuşa benziyor.
ve ben onun uçuşuna bakıyorum.
Kan yanaklarımda.
Daha az boş bir ağız arıyor dişlerim
toprakta ya da suda,
ateşte.
Dünya kırmızı.
Bütün parmaklıklar mızrak.
Dört nala gidiyor hep ölü süvariler.
uykumda ve gözlerimde.
Bir gül çiçekleniyor, gülden bir el
kayıp bahçenin harap gövdesinde
bir daha sıkmayacağım o eli.
Ölüm süvarileri alıp götürüyorlar beni.
Onları sevmek için doğdum ben.

Çev: Nilüfer Zengin

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9