"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

30 Nisan 2012 Pazartesi

SESLERDEN SEÇMELER-ANTONİO PORCHİA

Seni diğerlerinden ayıran mesafenin uzunluğunu onlara katılarak göreceksin.

Ben sana ne verdiğimi biliyorum. Ama senin ne aldığını bilmiyorum.

Bana bir kapı açılır. İçeri girerim; yüzlerce kapalı kapıyla karşı karşıya kalırım.

Fakirliğim tam değil; benden yoksun.

Kendi ekmeğinden bir cennet yapan, açlığının bir cehennemini yapıyordur.

Seni daha fazla bekleyebilirim. Çünkü geldin.

Çocuk oyuncağını gösterir, yetişkin saklar.

Kendi komedyama başladığımda tek oyuncusuydum. Sonuna geldiğimde ise tek seyircisiyim.

Sadece birkaç kişi hiçliğe varabilir. Çünkü ona giden yol uzundur.

Kim gerçeği söylüyorsa hemen hemen hiçbir şey söylemiyordur.

Her oyuncağın bozulmaya (kırılmaya) hakkı vardır.

Sırf aradığım şeyin adını bildikleri için aradığım şeyin ne olduğunu bildiklerini sanıyorlar.

Açık gözlerle görmüş olan yine görebilir. Ama bu kez kapalı gözlerle.

Gözyaşı ırmağını görmüyorsun, çünkü senin gözyaşından yoksun.

Benim için “benim..” dediklerinde hiç kimse olurum.

Bir şeyin erdemi o şeyden gelmez: Ona gider.

Kendimin ‘Ben’i benden çok çok uzaklara gitti. Artık o benim en uzak ‘sen’idir.

Ellerimi bir zamanlar sahip olduklarım hatırına boş tutuyorum.

Güneş geceyi aydınlatır, onu ışığa dönüştürmez.

Her şey aynılaşıyor.Ve her şey böyle bitiyor: Aynılaşarak.

Ayrılığın korkusudur hepimizi birleştiren.

Uzaklardan başka bir şey yok yakınımda.


Seçen & Çeviren : Behlül Dündar

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9