"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

22 Mayıs 2012 Salı

KİTABIN EŞİĞİNDE-EDMOND JABÉS

Yukel’in Kitabı


  Kitabın Eşiğinde

“ Bu kapının arkasında neler oluyor?”

“ Bir kitap yapraklarını döküyor.”

“ Kitabın öyküsü nedir?”

“ Bir çığlığın farkına varmak.”

“ İçeriye giren hahamlar gördüm.”

“ Onlar imtiyazlı okuyucular. Küçük gruplar halinde gelirler ve bize yorumlarını
   iletirler.”

“ Kitabı okudular mı?”

“ Okuyorlar.”

“ Zevkine mi buraya geldiler.”

“ Kitabı önceden görebildiler. Onunla karşılaşmaya hazırlıklıydılar.”

“ Karakterleri biliyorlar mı?”

“ Şehitlerimizi biliyorlar.”

“ Kitabının konusu nerde geçiyor?”

“ Kitapta.”

“ Siz kimsiniz?”

“ Ben evin bekçisiyim.”

“ Nereden geliyorsunuz?”

“ Dolanıp duruyorum.”

“ Yukel sizin arkadaşınız mı?”

“ Ben Yukel gibiyim.”

“ Göreviniz nedir?”

“ Kitabı açmak.”

“ Kitapda mısınız?”

“ Benim yerim eşikte.”

“ Ne öğrenmeye çalışıyorsunuz?”

“ Bazen kaynağa giden yolda durur işaretleri sorgularım, atalarımın dünyasını.”

“ Yeniden ele geçirilmiş sözcükleri inceliyorsunuz.”

“ Benim olan hecelerin gecelerini ve sabahlarını, evet.”

“ Zihniniz dolanıp duruyor.”

“ İki bin yıldır dolanıp duruyorum.”

“ Sizi anlamakta zorlanıyorum.”

“ Benim de sık sık vazgeçmeye çalıştığım oldu.”

“ Bir öykümüz var mı bu kitapta?”

“ Benim öyküm bir çok kez anlatılmıştır.”

“ Nedir sizin öykünüz?”

“ Bizimki, olabildiği kadar yok olan.”

“ Anlamıyorum.”

“ Konuşmak bana işkence eder.”

“Neredesiniz?”

“ Söylediğimin içinde.”

“ Sizin gerçeğiniz nedir?”

“ Beni yaralayan şeydir.”

“ Peki kurtuluşunuz?”

“ Söylediklerimi unutmak.”

“ İçeri girebilir miyim? Karanlık çökmeye başladı.”

“ Her sözcükte yanan bir fitil bulunmakta.”

“ İçeri girebilir miyim? Ruhumu karanlık sarmaya başladı.”

“ Beni de karanlık sarmış durumda.”

“ Benim için ne yapabilirsiniz?”

“ Payınıza düşen baht içinizdedir.”


“Siz bir yahudisiniz ve Yahudi gibi konuşuyorsunuz.”

“ Kökenimi gösteren JUIF sizin dört parmağınızdır. Beni ezmek için başparmağınızı     
   kullanabilirsiniz.”

“ Siz bir yahudisiniz ve Yahudi gibi konuşuyorsunuz. Ama ben üşüyorum. Burası karanlık.    
   Bırakın içeri gireyim.”

“ Masamın üstünde bir lamba var. Ve ev, kitabın içinde.”

“ Öyleyse ben sonuçta bu evde yaşayacağım.”

“ Her sayfasında kanatların adıyla ışıldadığı bir uçurum olan bu kitabın peşinden gideceksin.”


Çeviri: Behlül Dündar

Le Livre des Questions, Volume 1 adlı kitabından.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9