"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

5 Haziran 2012 Salı

JAPON ÖLÜM ŞİİRLERİ





















Şimdi, ölümün gölgesinde
Çok zor son sözü söylemek
Öyleyse tek bir şey söyleyeceğim:
“Bir şey söylemeden”
Dahası yok
Dahası yok
Dairin Soto  1479-1568

Söz ver bana çam,
Daha uzun yıllar
Genç ve yemyeşil kalacağına
Koseki  ..-1789


Bugün, o halde, o gündür:
Eriyen kardanadam
Gerçek bir adamdır
Fusen 1720-1777

Bu yıl gülleri
Bir de diğer tarafta
Görmek istiyorum
Jakura 1847-1906

Demek bugünmüş
Benim cennetteki
Doğum günüm!
Joseki   1694-1779

Hayat her daim dönen bir çarktır
Doğru gündür gelen her gün
Ve ölümünde şiirler okuyan
Kara biraz daha soğuk ekler.
Mumon Gensen   1322-1390

Yaşamımın aynasını kaldırıyorum
Tutuyorum yüzüme: Altmış Yıl
Ve fırlatıp kırıyorum
Dünya her zamanki gibi
Her şey yerli yerinde.
Taigen Sofu 1495-1555

Yolculukta hasta düştüm
Düşlerim,
Dolaşıyor kırlarda   
Matsuo Başo 1643-1694

Seçen & Çeviren: Behlül Dündar


Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9