"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

11 Haziran 2012 Pazartesi

SORULAR,CÜMLELER-LUDWİG WİTTGENSTEİN

1-Bir cümleyi ne zaman anlıyoruz? Hepsini söylediğimizde mi yoksa onu söylerken mi?

2-Bir sözcüğün sadece anlamı mı ondan sağlanan fayda? Yaşamımızla uyuşan yöntem de bu değil mi?

3-Bir sözcüğün anlamını hatırladığımda ne oluyor? Gözümün önüne belli bir renkte bir obje gelir ve  ben “bu kitap kahverengidir ve ben bu renge hep ‘kahverengi’ derim. Bunu söyleyebilmem için ne tür bir hatırlayış harekete geçiyor?

4-‘Kırmızı’ sözcüğü kişiye kırmızı bir şeyi aratması için yeterli midir yoksa o kişinin bunu yapabilmesi için belleğinde bir imgeye ihtiyacı var mıdır?

5-‘Kırmızı’ sözcüğünün işe yarar bir gösterge olması için bellekte ona yardımcı olacak bir imgeye ihtiyacı var mıdır ?

6-Saklı olan bulunabilen olmak zorunda. Ayrıca, saklı olan bulunmadan önce tamamen tarif edilebilen olmak zorunda, hala bulunmadıysa tabii.

7-Bana nasıl aradığını söyle sana ne aradığını söyleyeyim.

8-“Tanrı Pi’nin tüm açılımını bilebilir mi?” sorusu, okul hocalarının  sorabileceği iyi bir soru olurdu.

9-“İyi”, “Ah”, “Belki”…her biri bir duygunun ifadesi olabiliyor. Ama ben o duyguya o sözcüğün anlamı demiyorum.

10-Ben sadece dili tarif  ediyorum; hiçbir şey açıklamıyorum.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9