"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

3 Haziran 2012 Pazar

YANARDAĞIN ÜSTÜNDEKİ KUŞ-ÜLKÜ TAMER

SOGUK OTLARIN ALTINDA

Atlarinda tasindikça yorgunlar...


Öyle görüyorum; anliyorum ki günlerce o yerleri hiç birakmamislar; yemeklerini bile galiba o atlarin sirtlarinda yemisler.


Ey benim yalnizligim! Soguk otlarin altindan bakacagiz onlara, degil mi?



Onlari agaçlarin bittigi yerde görüyorum. Yorgunlar. Anliyorum ki ormanin çevresinde dört dönmüsler. Benim çikmami bekliyorlar. Beni götürecekler.



Ey benim yalnizligim! Bu kadar egilmeselerdi üstüne senin. Bu kadar anlatmasalardi seni. NÕolurdu, yalniz ben yazsaydim bu yapraklara seni. Seni yalniz ben bilseydim. Beraber ölseydik seninle.



Ne aptal adamlar! Oysa ki nasil olsa birakacagim buralari bir gün. Gidip evlerinde otursalar ya, okula bile baslamamis ölü çocuklarin gezindigi büyük sobalarda. Nasil olsa, oysa ki nasil olsa bir gün kapilarini çalacagim. "Ben ormandan geldim," diyecegim. "Beni yaniniza alin," diyecegim.


Soguk otlarin altinda büyük çocuklar. Oraya da gitmesek, ey benim yalnizligim! Evet, soguk otlarin altinda kus mezarlari vardir belki.


Ben yalniz seni istedim belki.
Ben yalniz bütün ormani belki.
Ben yalniz isiklarini sehrin.
*
Ölümsem senin bildiğin bir suya at beni,
Dolaşayım bütün denizlerini yüreğinin,
Kaplayan sessizlik olsun aşkımın dikenlerini.
Çünkü denizin ve aşkın dalgaları
Gözlerinin ölümsüz külüne çıkar,
Senin göğsüne kıvrılır, tavşanlara kıvrılır,
Yaşama kanı aydınlığa çıkar.

*
"İçinde bir kaçakçı yaşar senin, Kayıkla dolaşır göllerinde, Beynine tabanca ve şiir satar, O kaçakçının bakışını sakın unutma" Hem dünya şirinin hem kendi şiirinin çalışkanı bir şair: Ülkü Tamer. Hem bir taş onun şiiri, hem bir çocuğun yüzü: Hem yalın ve sert, hem kırgın ve kapalı. Yanardağın Üstündeki Kuş Ülkü Tamer'in 1959'dan bu yana yayımladığı yedi şiir kitabının toplamı. Sekizinci ve sonrakileri beklerken bir mola...

*
Sanatların en büyüğü şiir sanatıdır.
Contact adlı filmde (Carl Sagan’ın eserinden) uzaya çıkan kadın gördüğü manzara karşısında dünyada, komuta merkezinde kendisini dinleyenlere şöyle der: "Buraya beni değil, bir şairi göndermeliydiniz." Şairler belki uzaya çıkamazlar, hatta belki oturdukları yerden bir yere bile gitmezler ama yine de bize en iyi onlar anlatırlar. Hem gördüklerimizi hem görmediklerimizi.
Ülkü Tamer yaşayan en önemli ve değerli şairlermizdendir. Bugüne dek yazdığı şiirler tek kitapta toplandı. Şiir hakkında pek konuşmayan, şair kimliğini pek ortaya çıkarmayan has şairlerimizdendir Ülkü Tamer. 
Kafanız bozulup da bir süreliğine diyerek evden ayrıldığınızda, başka kitaplarla birlikte mutlaka bir şiir kitabı atın çantanıza. Mümkünse, toplu şiirleri olsun o şairin. Kendi başınıza kaldığınızda çıkarıp çıkarıp okuyun. Belki sizi uzaya çıkarmayacaktır ama, sağ salim evinize döndürecektir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9