"Yo siempre me había imaginado el paraíso bajo la especie de una biblioteca."
"Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir."
Jorge Louis Borges

18 Mart 2012 Pazar

BABA VE OĞUL-SAMED BEHRENGİ




Babam tavla oynuyor ben yanında limonata içiyorum.
Mahallede yenmeyen kalmamış babamı, öyle söylüyor yanımdaki
yaşlı amca gülerek.
Büyüyen gözleriyle atıyor zarları babam ve yine istediği olmuyor anlaşılan.
“Çocuğum” diyor yaşlı amca hafifçe eğilerek;
“Sen baban gibi olma.”
Babam karşısındaki adama şaşırıp kalıyor.
“Yine mi kazandın? Çok şanslısın sen de, maşallah”.
Yaşlı amca “Beni iyi dinle çocuğum” diyor “Babanı kandırıyorlar.
Herkes hile yapıyor ve baban hala anlayamadı bunu.”
Yolda babamın yanında yürüyorum.
“Baba” diyorum “Madem hep yeniyor bunlar seni, sen de oynama”

Babam kaldırıp beni sırtına alıyor.

“Karşımdaki insanların hep böyle şanslı olduklarını görmek; bir gün ben de şanslı olacağım inancını veriyor bana” diyor .

Ben tavla oynuyorum oğlum yanımda limonata içiyor.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

©2012 Kitap Önerisi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
9